Direktlänk till inlägg 27 maj 2007

Mors dag

Av Kicki - 27 maj 2007 14:34

Det är mitt livs första mors dag! Det är ganska fränt att vara någons mamma. Lilla pigan gör nya saker varje dag, vi lär känna henne varje dag. Idag fick hon bada när jag duschade, då märkte jag att hon var kittlig under fötterna. Kanske har hon blivit det först nu. Jag uppmärksammade även hur många veck en bejbis egentligen har. Och när bejbisen har badat måste man ju torka ordentligt i alla vecken. Det är många många! Och det är ganska svårt att komma in i alla veck, eftersom bejbis tycker det är en aning obehagligt när jag far där med handduk och tvättlappar. Men efter mycket kämpande var det nog torrt i alla veck.


Hon tycker det är så roligt i badrummet med det fina duschdraperiet. Hon blir alldeles glad, vilket är bra när man ska torka veck och tvätta mellan tårna. Hon har fått bajsa live därinne nu i tre dagar. Det är grejer det, bajsa utan blöja! Tänk att även jag skulle bli så här fascinerad av bejbis-bajs! Saker som var viktigare förut kan inte mäta sig med min bejbis bajs.


Jag är deprimerad över amningen. Jag är mer lättirriterad nu när jag slutat. Jag börjar grina ibland och känner mig så jävla värdelös. Jag får en klump i halsen ungefär varannan gång jag matar pigan med flaskan. Jag hade ju kunnat amma... tänker jag, om jag hade dugt till det. Om jag inte hade varit värdelös. Om mina bröst hade funkat. Dumma dumma bröst! Nu är det inte många dagar kvar till jag ska prata med läkaren om mina dumma bröst. Husse ska följa med och peppa mig så jag inte fegar ur.


Mors dag blev en härlig dag med solsken! Vi ska snart klä på oss och gå ut och grilla med Husse.

 
 
Ingen bild

Jennie

27 maj 2007 22:43

Du är absolut inte värdelös, jag tycker att du är enastående. Du är någons mamma och det är inte lite det. Hejja Kicki. Puss o kram på dig & Matilda.

 
Ingen bild

Mysan

28 maj 2007 09:36

Grattis mamma! :) Du är allt annat än värdelös. Varken jag eller syrran e ammade o inte vet ja men vi älskar våran mamma o e friska o snygga båda två :) Lycka till hos läkarn, det kommer bli bra till slut. Släpp taget, sluta kämpa o börja leva! Kram till er.

 
Ingen bild

Kicki

28 maj 2007 12:00

Det är många hormoner som spökar. Märker att jag är ganska känslig. Tack för uppmuntran! Ja, Matilda blir nog en bra tjej ändå!

 
Jenny Ericsson

Jenny Ericsson

7 juni 2007 17:59

Jag var också heldeppad när min amining funkade skitdåligt - det tog tre månader av JÄVLIGT mcyekt envishet att till slut få den att funka! Men vid det laget hade jag nästa ställt in mig på att välkomna det faktum att vi bor i ett land där det finns jättebra ersättning istället" Och vara glad för att pappan skulle kunna ge mat lika gärna - blir en HELT annan frihet för mamman kan jag lova dig! (För nu när amningen kom igång till slut, så är jag fast. =) )

http://www.polarnopyret.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards