Direktlänk till inlägg 28 maj 2007

Det närmar sig

Av Kicki - 28 maj 2007 12:33

 Det omtalade duschdraperiet som Matilda blir så lycklig av. Det kan man förstå eller hur?


Det har blivit varmare och soligare. Jag har längtat efter det här vädret! Än är det inte jättevarmt. Så fort solen går i moln så börjar jag frysa. Igår grillade vi ute, och det var jättevarmt i solen. Men så kom ett jättemoln, med hagel i, och då blev det dökallt! Vi fick äta inne.

Idag har jag inte ens varit ute än, jag är deprimerad på nåt vis, orkeslös. Jag skulle ut och promenera men jag har inte kommit så långt. Det är hormoner som spökar i mig, jag är lättirriterad och hängig. När jag ser min mage i spegeln blir jag ledsen. Jag vet att jag har haft en bejbis däri, men måste de se ut så där? Hängig, degig och rödstrimmig. Mina promenader hjälper säkert, men det händer för sakta och jag har inte tålamod som förut.


Jag håller på att planera ett bröllop, så jag borde vara jättelycklig! Men på något vis koncentrerar jag mig på allt negativt, och det är definitift inte likt mig! På fredag måste inbjudningarna vara utdelade, hoppas jag hinner. Det är snart. Snart är jag inte bara någons mamma, jag är även någons fru!


Det går säkert över, det här. Jag har mått sämre i mina dar. Och eftersom det antagligen är hormoner som styr så förstår jag varför. Det är bara så frustrerande! Jag vill vara så glad som jag förtjänar och borde vara, med tanke på hur bra jag har det.



 
 
Ingen bild

Jennie

28 maj 2007 16:32

Det var ett härligt draperi, jag förstår at hon blir glad av det =) det blir jag med =)

 
Nina

Nina

28 maj 2007 16:55

Optimistkonsulten talar ;) Ta bort kommentaren om den får dig att vilja kräkas - jag vet att jag balanserar på en smal egg just nu.
1. Du är världens bästa mamma till Matilda. Oavsett om du ammar henne eller ej! Ett gott föräldraskap sitter inte i amningen, utan i annat.
2. Din kropp är jättebra, med bebisränder och daller på magen såväl som utan. Tänk att du pallade med att bära fram och föda ett barn! (Dessutom finns det jättebra bodys som formar om hullet lite, så att det sitter där det ska ;) I know...)
3. Ni kommer att hinna med det ni behöver inför bröllopet, det är jag övertygad om. Det ni inte hinner med behöver inte vara perfekt - alla kommer att ha jättekul ändå...

http://pippi.blogg.se

 
Ingen bild

Kicki

28 maj 2007 18:31

Jag kräks inte! Det var ju bra. Bra med lite konkreta uppmuntringar, det är lätt att måla allt i svart själv. Jag hoppas verkligen det blir ett roligt bröllop, men det tror jag att det blir. Det är ju mycket roliga människor som kommer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards