Direktlänk till inlägg 18 juli 2007

Äventyr

Av Kicki - 18 juli 2007 10:24

Igår skulle Matilda till barnmottagningen i Gällivare. Så vi packade bilen och stack iväg. Efter vägen pratade vi om att vi hade en rätt bra bil ändå. Den går ju som den ska och sånt.

När vi hade ca 3 mil kvar att köra kom en lååång utförsbacke, jag tänkte spara lite bensin så jag la ur växeln och lät bilen rulla. När jag skulle lägga i växeln igen efter backen tagit slut så lyste alla lampor på instrumentbrädan. Men jag la i växeln igen och släppte kopplingen, bilar brukar ju starta då. Men inte den här gången. Vi var tvungen att stanna och slå på varningsblinkers. Bilen var död. Det visade sig att kamremmen gått av.


När vi står där i förtvivlan och inte riktigt vet vad vi ska göra och var vi ska ringa, kommer en kille i en firmabil och stannar. Han visar sig vara den bussigaste killen i Sverige och bogserar oss till Gällivare, släpper av mig och Matilda på lasarettet och åker med husse till en bilverkstad (alla har semesterstängt, men då har han en polare, som förvisso oxå har semester men som kommer ändå) och bogserar bilen till verkstaden. Sen skjutsade han tillbaka husse till lasarettet.


Under tiden de letar verkstad fick Matilda träffa två läkare som sa helt olika saker. Den ena sa att hon var överrörlig i höger höft och stel i vänster, hon sa oxå att Matildas ben var olika långa. Men hon var inte helt säker och kallade på en annan läkare för en andra bedömning. Han sa att hon enligt honom var helt normal. Allt var i sin ordning.

Vi fick iallafall remiss till ultraljud och till ortopeden. Men det blir inte förrän i september.


Vi fick åka buss hem. Killen som hade verkstan var som sagt på semester och höll på bli pappa dessutom, så han skulle fixa bilen i nästa vecka.

Att det finns så snälla människor! Det är så härligt att se.

 
 
Nina

Nina

18 juli 2007 19:06

Sicket äventyr! Tur att det finns sådär genomschyssta människor som ställer upp med hjälp... Hur har ni det annars? Tänkte först fråga om du vill komma ner med pumpen själv, men inser efter att ha läst ditt inlägg att det antagligen är lättare om vi hämtar den :)

http://pippi.blogg.se

 
Ingen bild

Kicki

18 juli 2007 19:21

Hihi! Ja, det är kanske lika bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards