Direktlänk till inlägg 20 juli 2007

En bit på väg

Av Kicki - 20 juli 2007 09:58

Det finns en idé. En liten plan. En början iallafall. Nu vet vi vad vi ska satsa på. Egen firma. Ja, jag är så illa tvungen! Jag vill inte ha ett jobb som jag är TVUNGEN att gå till. Ett jobb som ger en klump i magen på morgonen. Jag vill göra något som är roligt, som jag har insyn i och kan påverka. Jag vill kunna effektivisera och organisera. När jag har försökt det på andra jobb har jag blivit motarbetad, ...vi har då gjort så här i alla år innan du kom hit, så det tänker vi fortsätta med... och det är ju inte kul.


Om jag startar eget företag så får jag säkert jobba som en galning. Men då kan jag ju ändra på saker som jag tycker kunde göras bättre. Och så får jag fortsätta umgås med husse dygnet runt, eftersom det ska bli ett familjeföretag. Tillochmed Matilda kan vara med på jobbet, för det är jag som är chef och bestämmer det!


Det jobbigaste var att komma på vad vi skulle jobba med. Min absoluta dröm är att ha ett gäng nordsvenskar och ha ridläger och western-ridning. Men till det måste jag ha ett startkapital som jag kan titta i stjärnorna efter. Tillochmed en endaste liten nordsvensk är en dröm för mig.

Kanske får jag råd med en när firman har funnits några år, och då kan jag anställa nån som gör mitt jobb så jag får va med min häst. Och då är Matilda nog stor att få en shetlandsponny! Då kan vi hänga i stallet hela dagarna, medan husse och personalen jobbar. Hehe...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards