Direktlänk till inlägg 28 juli 2007

I huvet på en fru

Av Kicki - 28 juli 2007 11:09

Håller på att städa sovrummet. Jag har sorterat kläder, börjat tvätta, ställt in mina skor i garderoben, lagt ihop nya tvätthögar. Det är lite trist att tvättmaskinen tar 2 timmar för en tvättning. Det kommer att ta många timmar innan jag är klar.


Tänker på att jag vill åka bort. Någonstans. Se något annat en stund. Jag längtar. Ligger vaken mitt i natten och längtar. Jag skulle vilja träffa lite andra människor, få en liten annan världsbild i mitt huvud. Inte den här som är här nu, den som säger att jag ska vara här tills jag dör.


Tänker på flygplatser. Jag hatar Arlanda. Men det är mest för att man kan åka nästan var som helst på jorden därifrån, och jag har aldrig gjort det. Jag har suttit och tittat på när människor har jäktat till utrikesterminalen. Jag vill oxå! Men jag ska till Kiruna. Nästan varje gång jag har varit på Arlanda har jag antingen kommit från Kiruna eller så ska jag dit. En gång kom jag från Göteborg och skulle va en helg i Stockholm.


En helg i Stockholm... en vecka i Sundsvall... en månad i Göteborg... en liten semester i Italien... ett liv i Alaska...

Jag känner mig så fast här! I änden av världen. Jag kommer ingenstans.

Jag vill att bejbis ska få se världen, både nu och när hon blir större. Jag vill att hon ska känna till den andra världen, att den finns och att man kan vara där. Man måste inte vara här. Det finns ingen lag på det. Även om det känns så nu.


Jag drömmer att jag packar resväskan. Jag viker mina favoritkläder och lägger dem i en hög. Resväskan ligger i skåpet.


*längt*

 
 
Ingen bild

Nina

29 juli 2007 00:44

Det är ungefär sådär jag också känner det mellan varven. Tänk att kunna resa hur mycket man ville, var man ville... Fast det kanske är som Dorothy sa i Trollkarlen från Oz också: There's no place like home. Men det är en liten tröst när man längtar efter lite miljöombyte! T. blev förresten sjuk i förrgår eftermiddag, så vi får skjuta ytterligare på besöket. Vill ju inte dra med någon skit till liten Matilda!

 
Ingen bild

Kicki

30 juli 2007 08:48

Ingen fara! Vi hinner säkert med det där besöket. Vi kom ju inte på din födelsedag heller! Men grattis i efterskott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards