Alla inlägg den 3 november 2007

Av Kicki - 3 november 2007 10:29

Det snöar ute, och jag tror att den kommer att stanna på backen den här gången. Det är ju ändå november. Härligt! Men det är lite tråkigt att bilen har stått med kupévärmaren på, kanske är det ispansar, kanske inte... En gång när jag var och red i Karhuniemi hade dörrarna frusit fast när jag skulle åka hem. Tillslut lyckades jag bryta mig in genom passagerarsidan och klättra in på förarplatsen. Tur att jag inte var jättegravid då. Det var förra vintern det.


Jag provade westernsadeln här för ett par dagar sen. Det var helt annorlunda! Fan, vad härlig om man jämför. Ska man rida ut så är westernsadeln oslagbar. Den är ganska stor och tung, när man ska sadla, men det är ju betydligt mer bekvämt för både ryttare och häst, kan jag tro, när man väl är ute i skog och mark. Jag är såld. Jag hade det på känn, men nu vet jag. Det här med western är totalt min grej!


Idag ska vi och äta hos mamma och pappa, linssoppa och tunnpannkakor. Fy faaan vad gott. Matilda får rödspätta eller kalv kanske. Mamma har köpt ett par burkar till henne. Hon har ju varit där nästan varje dag sen jag började i stallet. Det går jättebra, hon är ju världens händigaste unge. Men hon har börjat bli lite mammig och pappig, det är lite svårt med nya människor. Då går det bra med mormor och morfar, som hon är van vid.


Nä, nu är det dags att hoppa i ridbyxorna! Det har ju snöat idag, så kanske går det att rida på banan.

Ovido - Quiz & Flashcards