Alla inlägg den 6 november 2007

Av Kicki - 6 november 2007 08:55

Jag somnade i ett reklamavbrott i CSI igår, men vaknade som tur var igen. Jag fick ju inte missa säsongsavslutningen! Och nu är det ju så där spännande som det ska vara i en säsongsavslutning. Det är länge kvar till nästa avsnitt, och jag kommer att ha glömt bort vad som hände i det här avsnittet innan nästa hinner komma. Efter CSI kollade jag Jordan, rättsläkare och sen Bones. Mitt i Bones gav jag upp, jag slog faktiskt av tvn, trots att det var både spännande och roligt. När resten av familjen ligger och sover och jag är den enda som har varit vaken de senaste två timmarna, känns det lika bra att försöka sova. Okej då. Jag somnade väl inte på en gång. Därför är jag lite seg i knoppen idag.

Husse har gått ner till sjön. Matilda har gympa. Jag sitter här och gäspar.


När jag äntligen har fått ett fritidsintresse (fått och fått, jag har väl sett till att skaffa mig ett!) så är jag inte lika mycket tv-slav längre. Vilket har sina positiva sidor. Trots allt är det säsongsstart för Navy CIS på söndag kl 20 och det missar jag inte. Sen är det ju Desperate Housewives idag och Grey's Anatomy imorn. Och nya avsnitt av Simpsons på 6:an varje vardag kl 20. Där är det väl klart, skulle jag tro. Om man inte räknar med slötittandet på Day's of our lives, Oprah och Rachael Ray på förmiddagarna. Ibland händer det att jag tittar på Grannfejden, som då när det var om hästar, och Insider när det var om folk som la ut nakenbilder på tjejer på internet. Ibland prickar jag in Glamour oxå, bara för att hänga med. Där kan man, som i Day's of our lives, se ett avsnitt varannan vecka och ändå hänga med, för det går så segt i handlingen.


Saker jag helst aldrig ser är dokumentärer om krig och elände. Jag missar i stort sett alltid sporten, speciellt om det är golf. Och de där spelprogrammen som Momento, Game On och allt vad de nu heter, får mig att svära högt och byta kanal.

Tur att jag har en bejbis och en hobby. Jag tänker på Asta Kask, "Tvn är allt som han har..."

Ovido - Quiz & Flashcards