Alla inlägg den 13 november 2007

Av Kicki - 13 november 2007 17:06

Idag är det inte bara en massa snö, det är kallt oxå! Jag tog täckisar på mig idag, när jag åkte ner till stallet. Det behövdes. Jag hade bestämt att jag skulle rida idag, och jag hade inte tänkt rida i täckisarna, men jag kände att det nog skulle vara bäst. Jag började med att värma upp, dvs mocka i boxen. Jag la även i nytt spån, så Spotlight fick alldeles nybäddat. Medan jag gjorde det fick han springa omkring i hagen. Men han stod mest still och tuggade lite på en hötuss. Sen tog jag in honom och gjorde iordning honom, och mig. Han verkade ganska förväntansfull när vi gick ut på banan. Det bådade ju gott. Han har lite svårt att stå still när man ska sitta upp, men han har faktiskt skärpt sig litegrann. Men idag, när jag stod där och studsade tappert i mina täckisar, så började han givetvis trampa omkring. Med öronen spetsade och mulen i vädret. Jag studsade efter, försökte få honom att stå still, fortfarande med en fot i stigbygeln. Han trampade på ut i djupsnön, och jag efter, vare sig jag ville eller inte. När han tillslut stannade satte jag ner foten i backen och pustade en stund. Det märktes att min kondition inte var på topp. Sen provade jag igen. Jag ställde honom med huvudet alldeles mot staketet, så han åtminstone inte kunde gå framåt. Sen satte jag foten i stigbygeln och började studsa igen för att komma upp, otymplig som en snöboll. Tillslut hängde jag där iallafall, och skulle bara slänga över benet. Då började han gå igen, i en tvär sväng åt sidan, samtidigt som han drog ner huvudet. Jag höll på att trilla ner på andra sidan med huvudet före, men på något sätt lyckades jag hålla balansen och sitta kvar. Pust! Sen gick det bättre, när jag väl kommit upp. Vi var ute en stund och travade ganska mycket, faktiskt, i djupsnön. När vi var klara hoppade jag av och gick bredvid honom så han fick skritta utan mig på ryggen en stund. Jag fick oxå plumsa i djupsnön. Jag tänkte att det kunde vara bra för min kondition.

Jag är glad att ingen tittade på.


Imorgon ska det tydligen bli ännu kallare, men imorgon ska nog jag inte åka till stallet. Jag tror jag ska gå på stan med Matilda och titta lite i affärer. Julångesten börjar smyga sig på och det ska köpas julklappar. Bäst att gå och reka lite redan nu. Jag älskar att köpa julklappar, men jag är alltid ute i sista minuten, av någon underlig anledning. Men det är kanske en vanlig företeelse.

Ovido - Quiz & Flashcards