Alla inlägg den 24 november 2007

Av Kicki - 24 november 2007 16:09

Nu har jag ju varit förkyld i några dagar, och då ska man ju helst inte vara ute i snökylan. Jag har fått hålla mig inomhus. Jag har inte varit sängliggande, som tur är, men inte heller helt kry, så när Husse och Matilda har varit ute på promenad har jag passat på att rensa i sovrummet. Det gjorde jag igår. Jag gick igenom mina kläder och packade ner sommarkläder, gravidkläder och kläder som inte riktigt passar. Sen passade jag på att byta sängkläder och tvätta. Och så bytte jag gardiner och möblerade om lite. Jag tog inte i så värst mycket, bara så mycket som jag orkade. Ibland orkar jag inte, men jag gör det ändå, för jag kan inte lämna något halvfärdigt. Det är samma sak som att lämna helt ofärdigt.


Idag fortsatte min husarrest, då jag inte blivit riktigt frisk. Då tog jag och dammsög och skurade hela lägenheten. Bytte resten av gardinerna och jag var tvungen att stryka dem, så jag passade på att stryka ett par skjortor oxå. Och så har jag tvättat, så klart. Nu är det riktigt fint här hemma. Jag skulle dock vilja byta ut en del möbler, så jag kikade på ikea.se för att drömma lite.


Jag undrar varför ingen vill köpa arken. Den är ju jättefin och bra. Och billig! Jag har sett arkar som inte är hälften så fina, som de ändå ska ha ett par tusen mer för. Jag förstår ingenting. Tillslut är det kanske någon som fattar vilket kap det är. Jag hoppas det. Om någon tar och köper den där arken så kan jag ta och åka till ikea en sväng! Vilken grej! Jag vill det, hemskt gärna.


Jag saknar stallet! Nu har det gått flera dagar sen jag var där. Men jag tänker inte åka dit förkyld och bli ännu mer förkyld. Nä. Bäst att bli frisk och kry. Det är jag nog imorgon, då åker jag.


Matilda har fått smaka både glass och yoghurt nu. Utan problem. Jag tror hon tyckte mer om yoghurt, faktiskt. Hon har även fått fullkornsvälling i tre dagar. Det har inte hänt något med magen. Det verkar lovande.

Om detta var en ljudblogg så hade jag kunnat visa hur Matilda låter just nu, det är svårt att förklara. Men det låter högt!

Ovido - Quiz & Flashcards