Alla inlägg den 21 november 2007

Av Kicki - 21 november 2007 22:52

Klockan är på kvällen. Alla har gått och lagt sig utom jag. Jag håller mig uppe en stund till. Matilda har blivit värsta kvällbusaren. Hon vill inte gå och sova på kvällen, så hon får ligga i soffan och snacka och busa till hon smäller av. Idag blev det efter nio, tio över ungefär. Vi var till mormor och morfar en sväng efter jag kom hem från stallet.


Det blev en ganska lång dag i stallet. Det var ju sådant kanonväder! Jag åkte rätt tidigt, vid elva. Först sladdade jag förbi öbbi och köpte en grep och några svartsäckar. Nu har vi två braiga grepar! Sen tog jag tag i saken och mockade i hagen. Det är ju där vi rider, än så länge, och bajshögarna blir ju stenhårda kul-högar, som inte kan vara särskilt kul att trampa på. Stona tyckte det var ganska spännande när jag kutade omkring där i hagen med snöplog, kratta och grep. Ibland kom de fram och nosade, tills de upptäckte att snöplogen nog var jättefarlig, då de skuttade iväg några meter. Jag red litegrann oxå. Jobbade lite i trav med volter och halter. Det gick jättebra, trots att han släpade benen efter sig ibland.


Och så räknar jag kalorier. Det är ju döspännande! Idag hade jag jobbat så hårt att jag har egentligen en massa kalorier kvar som jag får stoppa i mig, men jag ska ju gå och sova snart.


Det känns som att en förkylning lurar runt hörnet, så jag har svept två glas med vatten/echinaforce idag. Jag har varken tid eller lust att bli förkyld.


Min idé till en bok har börjat ta form. Jag håller på att slipa på min huvudrollsinnehavare. Hon blev lite för lik mig i första hjärnspyan. Men bara det kommer ut något så är det ju bra. I huvudet sprutar det idéer som jag måste skriva ner fort fort innan de försvinner. Ibland öppnar inte datorn Words tillräckligt fort.

Ovido - Quiz & Flashcards