Alla inlägg den 7 november 2007

Av Kicki - 7 november 2007 22:10

Folk i den här stan är världsbäst på att parkera urdåligt. Speciellt på gatan där Systembolaget ligger (något samband där, kanske?). Eftersom mina föräldrar bor där, och jag är dit med Matilda ganska ofta (med barnvagn, bilstol och skötväska) så vill jag ju parkera ganska nära porten. Och jag brukar ha tur, det brukar alltid finnas parkering längst ner bakom handikapparkeringen.


Idag hade någon "släppt" sin bil så den stod med bakändan ute i vägen. Längre fram stod det en bil alldeles precis på ett sådant avstånd att jag inte kom in bakom. Framför den stod en till bil lite för långt fram så bara den halva platsen bakom handikapplatsen var ledig. Där ställde jag mig och började lasta ur barnvagn och bejbis. Givetvis (och kanske som tur var) kom parkeringsvakten precis då. Jag sa att det var lite ont om plats. Han sa att jag faktiskt stod med halva bilen på handikapplatsen. Och jag sa att varenda bil var felparkerad, så jag hade inte mycket val. Han sa att en bil nog skulle få plats på handikapparkeringen ändå, och jag sa att jag bara skulle in framochtillbaka och det var ok. Jag fick felparkera, under mycket speciella omständigheter, med tillåtelse av en parkeringsvakt.


Man får faktiskt lära sig parkera på körskolan. Det finns riktilinjer för parkering även om själva parkeringslinjerna har snöat över. Jag blir galen på folk som dubbelparkerar eller står med halva bilen antingen på trottoaren eller mitt i gatan. Jag blir galen på folk som parkerar så de skymmer övergångställen. Jag blir galen på folk som parkerar på trottoaren för att inte stå i vägen på vägen. Ibland får jag lust att skriva lappar att sätta på vindrutan på folks bilar. Ibland blir jag så irriterad att jag får lust att skriva en insändare. Det du! Tur man har bloggen...

Av Kicki - 7 november 2007 10:42

Husse gick och fiskade klockan fyra imorse, det var mörkt ute. Jag somnade om och drömde om hästar som klättrade i snöhögar. Matilda väckte mig vid åtta och sa att hon var lite småsugen på välling, så jag gick och blandade. Sen låg vi och sträckte lite på benen innan vi gick upp. Efter att Matilda fått på sig ren blöja och kläder, tog jag tag i disken... Varenda nappflaska stod på diskbänken och så var det kastruller och tallrikar från igår. Pust!

Sen kom Husse hem med några fiskar i en påse.

Jag och Matilda åt lite gröt.

Hon har för ovanlighetens skull fått vara vaken sen. Hon har trilskats lite när hon ska sova nu i några dagar, så jag tänkte att vi skulle hålla henne vaken längre stunder nu. Nu ligger hon och gurglar i babygymet.


Imorn är det dags för hörsel- och synkontroll. Det blir spännande. Nu ska jag ringa till ortopeden innan jag glömmer det!

Ovido - Quiz & Flashcards