Alla inlägg den 13 mars 2007

Av Kicki - 13 mars 2007 16:22

Igårkväll kände jag av lite halsbränna. Jag har faktiskt sluppit det under största delen av graviditeten, vilket jag tackar för. Men nu på sluttampen så smyger den sig på. Jag lyckade somna igår iallafall, för att vakna vid midnatt med halsbrännan från helvetet. Jag ville inte kräkas, jag ides inte kräkas. Det är jobbigt! Men jag hade kunnat, om jag inte bestämt mig för att inte göra det. Proppade i mig novalucol i hopp om att den skulle försvinna. Men efter 6 tabletter insåg jag att det skulle krävas mer än så för att få bukt med den. Jag klev upp, tog fyra skivor av pappas ingefära och tuggade på dem samtidigt som jag blandade ett glas linfrön. När jag svept linfrönen gick jag tillbaka till sängen och bäddade upp tre kuddar under huvudet. Det hjälpte! Jag somnade! Halleluja! Ikväll ska jag vara lite mer försiktig och inte stoppa i mig nåt sött eller sliskigt precis innan jag går och lägger mig. Jag vill helst slippa det där.Promenerade upp på stan idag med Åsa, Alvar och Miloo. Promenerade hem igen sen vi varit hos mamma och pappa och fikat lite. Kaffe är en olämplig dryck för en höggravid. Halvvägs hemma höll jag på att explodera av kissnödighet. Av en enda liten kopp kaffe.Jag sitter och gäspar, ögonen går nästan i kors. Men jag vill inte riktigt gå och vila. Det är så tråkigt. Kanske måste jag. Och så somnar jag och då är säkert älskling hemma när jag vaknar! Magen och jag saknar pappan...

Ovido - Quiz & Flashcards