Alla inlägg den 24 mars 2007

Av Kicki - 24 mars 2007 10:14

Nu kan det ju faktiskt hända att det startar en förlossning i vårt hushåll ungefär närsomhelst. Då kan det vara bra att ha numret till BB i Gällivare så vi kan ringa dit och tala om att vi kommer. Vi ska dessutom åka taxi och då ska det beställas sjukresa via BB. Jag tyckte att det var läge att ta fram det numret nu, och skriva upp det så vi slipper leta när vattnet har gått. Jag brukar alltid skryta om hur bra eniro.se är, det går så snabbt att hitta nummer överallt. Men nu, när jag skulle hitta numret till BB så fick jag inte ens fram numret till Gällivare lasarett!!! Jag provade allt, skrev in olika sökord, BB, förlossning, sjukhus, lasarett och sökte både på Gula Sidorna och kommuner/landsting. Men numret kom aldrig fram. Det jag sökte "gav ingen träff"! Vilken tur att jag inte satt här med tokvärkar. Då hade vi fått ringa 112.Ska det vara så där krångligt att leta numret till BB? Är jag sämst på att leta eller är det verkligen så där svårt? Är inte numret till BB ganska viktig information? Vi måste ändå kunna ringa i god tid då det är 12 mils resväg. Säkert står numret uppskrivet i min mvc-mapp nånstans. Så har jag suttit här och blivit förgrymmad helt i onödan. Jag ringde iallafall syster tillslut, hon hade pappers-Gula Sidorna hemma, där verkade det inte vara lika krångligt att hitta. Så för allas upplysning, numret till BB i Gällivare är 0970-19345.

Ovido - Quiz & Flashcards