Alla inlägg den 14 april 2007

Av Kicki - 14 april 2007 16:20

Jag har ärenden att göra. Gå in på försäkringskassans hemsida och titta hur jag söker föräldrapenning, ringa AF och säga att jag blivit mamma, deklarera, betala räkningar och säkert en massa annat. Men det känns inte så jäkla allvarligt. Jag tänker mest på annat, jag.Idag har vi varit på en liten promenad igen. Den här gången fick vi sällskap av syster och kusin Alvar. Det var roligt! Vi var och fikade på Brända oxå, med systers man och svärmor och mamma. Det var skitmycket folk och trångt och svettigt. Sen köpte jag ett regnskydd till vagnen. Och därinne, i affären, fanns en cerise barnvagn... Den var så tjusig! Lyste riktigt i färgen och ropade mitt namn. Den brände sig fast i näthinnan, jag ser den fortfarande när jag blundar. 2420 kr kostade den, och jag är så sugen. Bara för att den är rosa, för barnvagnen vi har är det absolut inget fel på. Den är jättebra, men marinblå... Älskling suckade djupt när jag ringde och berättade om den fina barnvagnen. Han tyckte bara det var lite roligt att den var cerise. VILL HA! Hm.Det finns så mycket att köpa till en bejbis så det är inte klokt. Och så här i början tror jag att jag kan behöva allting. Jag ska prova skriva en lista och se vad jag EGENTLIGEN behöver. Det tråkiga är att den listan kan bli ganska kort...

Ovido - Quiz & Flashcards