Alla inlägg den 19 april 2007

Av Kicki - 19 april 2007 14:51

Idag promenerade vi ner till öbbi, jag och Matilda. Jag hade med jos, banan och godis. På öbbi fick vi sällskap av pappan som hjälpte till att handla. Han susar omkring på en smidig moped och är snabb som få! Tänk att det går så snabbt med moped, jag är helt impad. Bilar är rätt klumpiga, och besvärliga att parkera. Barnvagnar är oxå ganska smidiga, men de går inte så fort, beroende på den som styr förstås... När vi skulle börja gå hemåt igen kom det nederbörd. Men inte så mycket. Vi kom till Annis grill och då började Matilda gnälla lite, så vi gick till mamma och pappa, där jag fikade lite och Matilda åt lite. Jag bytte blöja på henne och la henne i vagnen. Där låg hon nöjd tills hon kaskadspydde över vagnsargen och ner på golvet. Hon missade mattan som tur var. Sen var hon nöjd igen och somnade. När vi skulle gå hem hade det börjat nederbörda ännu mer, så vi invigde regnskyddet till vagnen. Då blev det mörkt och mysigt i vagnen och Matilda sov gott hela vägen hem.

Jag tittade lite på ceriset bävernylontyg idag, det kostade 120 kr metern. Så jag ska ta lite mått och sen köper jag det och kanske svart eller grått och så tar jag och syr. Jag vet inte riktigt vad jag ger mig in på nu, men jag provar. Antagligen tar jag mig vatten över huvudet och kommer nog svära ett gäng gånger innan mitt projekt, att göra marinblå vagn snygg och cerise, är klart. Men va fan, det är värt att testa.

Ovido - Quiz & Flashcards