Direktlänk till inlägg 5 december 2006

Provveckan

Av Kicki - 5 december 2006 14:24

Igår var det svenska-prov, idag nk-prov, imorn svenska-prov igen. Vi börjar åtta och har tid till ett. Jag måste ha termos med mig, och godis, och mackor. Fem timmar skriftligt prov, det är maffigt. Undra vad jag ska skriva om.Ute snöar det hela tiden. Snön ändrar karaktär, från små, hårda korn, nästan som hagel, till stora blöta blaffor som klistrar sig fast. Bilen ser ut som nån har sprutat brandskum på den. Jag fick en stor, blöt snöflinga direkt på nästippen när vi var på Coop-parkeringen. Den letade sig in i det lilla hålet jag hade för ansiktet. Hihi. Micke är arg på snön, säger att han hatar den. Han skulle umgås lite med Miloo, tror jag.Min mage har krympt. Den var mindre idag. Konstigt. Eller så står den still och jag har vant mig.Ska jag ringa min svenska-lärare eller ska jag bara gå och göra provet imorn? Det stod inget om nåt matte-prov samma tid. Jag får väl lita på det.Nu kom traktorn! Fan, lite för tidigt! Vi hade väl kunnat få åka iväg med bilen först?

 
 
Ingen bild

Jennie

5 december 2006 16:27

Du ska komma och göra svenska provet imorgon sa UK. Det är så långt så det finns ingen chans att göra det nån annan gång.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards