Alla inlägg den 23 december 2006

Av Kicki - 23 december 2006 20:26

på bingolotten. Idag var en trög dag. Det tog ett jävla tag innan vi kom ut med bilen. Sen när vi varit ute en stund ville kille åka hem och vila. Jag skulle handla lite, bara köpa mjölk och julmust och ett par bingolotter. Började på jakten på bingolotterna på rosa knutar, de var slut. Vidare till Q8, de var slut. Åkte en sväng förbi BWs, där var det slut. Statoil, slut. Coop, slut sedan elva idag. Morr. Ja ja, när jag ändå var på Coop, liksom resten av Kirunas befolkning, kunde jag ju lika gärna handla. Det fanns mjölk, knappt. Ingen risgrynsgröt, ingen julmust, ingen chokladask. Det blev billigt iallafall, 38:50. Då åkte jag hem och gick på våran Konsum istället. Men där fanns heller ingen gröt. Jag gick hem och kokade min egen jävla risgrynsgröt och den blev svingod. Så det så. Imorn blir det att åka runt stan igen, hälsa på, lämna julklappar och tillsist frossa i julmat. Jag längtar till Karl-Bertil Jonssons julafton, då har man nog slappnat av och kan ta det lugnt. Men jag måste säga att jag har haft det väldigt ostressigt. Ingen hysteri, mest mys, som det ska va.

Ovido - Quiz & Flashcards