Alla inlägg den 5 december 2006

Av Kicki - 5 december 2006 17:57

Vi har köpt apelsiner, kryddnejlikor och röda band. Så nu hänger det små stinkbomber eller doftbomber i hallen. Härligt. Micke var ut och tog kort på årets kreation i köksfönstret (bilden), det är mysigt värre här hemma!

Av Kicki - 5 december 2006 14:24

Igår var det svenska-prov, idag nk-prov, imorn svenska-prov igen. Vi börjar åtta och har tid till ett. Jag måste ha termos med mig, och godis, och mackor. Fem timmar skriftligt prov, det är maffigt. Undra vad jag ska skriva om.Ute snöar det hela tiden. Snön ändrar karaktär, från små, hårda korn, nästan som hagel, till stora blöta blaffor som klistrar sig fast. Bilen ser ut som nån har sprutat brandskum på den. Jag fick en stor, blöt snöflinga direkt på nästippen när vi var på Coop-parkeringen. Den letade sig in i det lilla hålet jag hade för ansiktet. Hihi. Micke är arg på snön, säger att han hatar den. Han skulle umgås lite med Miloo, tror jag.Min mage har krympt. Den var mindre idag. Konstigt. Eller så står den still och jag har vant mig.Ska jag ringa min svenska-lärare eller ska jag bara gå och göra provet imorn? Det stod inget om nåt matte-prov samma tid. Jag får väl lita på det.Nu kom traktorn! Fan, lite för tidigt! Vi hade väl kunnat få åka iväg med bilen först?

Ovido - Quiz & Flashcards