Direktlänk till inlägg 23 april 2007

Där man hälsar på

Av Kicki - 23 april 2007 11:01

När jag bodde i kollektiv i Göteborg så var det nästan alltid en massa folk hemma hos oss. Vi hade en sjurummare i Frölunda, där vi bodde fem stycken. Det var nästan alltid hos oss det var fest. Man behövde i stort sett bara gå ut ur sitt sovrum för att umgås, ville man vara ifred var det bara att gå in i sovrummet igen. Ibland kom det folk från andra städer och hälsade på och bodde lite överallt i lägenheten. Där bodde jag i två år, när jag var mellan arton och tjugo år.

Sedan den tiden har jag alltid velat bo i lägenheten där man hälsar på. Men jag har inte lyckats så bra. Jag har haft på tok för små lägenheter. Och kanske för tråkiga. Jag vet inte. I början när jag flyttade tillbaka till Kiruna så var det ibland folk och hälsade på, men det var mest på helgerna då man intog alkoholhaltiga drycker. Jag bodde så nära krogen...

I år fyller jag trettio, har en sambo och en liten dotter. Vi bor i en mysig tvåa lite utanför Kiruna centrum. Sen vår lilla piga kom till världen har flera stycken varit och hälsat på. Ibland knackar det bara på dörren, utan förberedelse. Vår lägenhet kanske har blivit där man hälsar på. Det vore skojigt. Igår var min kusin, fru och barn och hälsade på. Barnen lekte och busade. Vi bjöd på fika.

Jag har känt mig osocial alldeles för länge, känns det som. Det är nästan så jag verkligen har protesterat om någon skulle vilja komma och hälsa på. Det har känts jobbigt. "Måste jag vara TREVLIG nu..?" Jag kom på en massa dåliga ursäkter, jag har ju inte duschat, vi har inte dammsugit, det är så sent och vi ska upp tidigt imorn, jag har sovit så dåligt och bla bla bla. Min sambo har inte varit sämre han heller. Det är roligt att få lite sällskap en stund, har vi upptäckt. Jag är ju faktiskt världens sämsta "hälsa-påare" själv, eller nja, kanske inte sämre än mina föräldrar, men... Då är det ju svinbra att tack vare en liten Matilda kommer nu folk och hälsar på.

 
 
Ingen bild

Mats The K

26 april 2007 23:31

Tjingeling ! HAr vart utan dator ett pardagar och det är beklämmande trist. Meen men..så är det ibland. Vad gäller att hälsa på så är det faktiskt nånting man måste helt enkelt ta sig tid för att göra, har jag upptäckt. Men ett Jätte kollektiv med alla i familjen släkt och vänner hade vart roligt. Tänk en stor gammal skånsk gård( vit med kryss och halmtak och sånt. Där bor alla ;)

 
Ingen bild

Kicki

27 april 2007 10:24

Jaaa, precis så! Det hade varit för roligt alltså! Flera åldrar blandade, barn och vuxna och ungdomar på en stor gård...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards