Direktlänk till inlägg 27 april 2007

Mycket med det administrativa

Av Kicki - 27 april 2007 10:07

Har precis ringt till soc för att beställa tid för faderskapsbekräftelse. Om man inte är gift när man får barn så ska det utredas vem pappan är. I vårt fall så är vi iallafall sambos och har varit tillsammans i tre år, så det är inte så svårt att klura ut. Men i papprena står det att man ska svara på frågor om förhållandet, att alla tänkbara pappor ska komma på mötet med soc och att det kan bli tal om blodprov. Det känns ganska märkligt, det där. När jag läste brevet kände jag mig lite Ricky-Lake-white-trailer-trash faktiskt.

När vi nu klurat ut vem pappan är så ska vår dotter få ett namn. Om vi inte anmäler efternamn inom tre månader så får hon automatiskt mitt efternamn. Jag blev automatiskt hennes vårdnadshavare, eftersom jag och husse inte är gifta.

Bilden föreställer en treveckors-bejbis som kan själv.

 
 
Ingen bild

Kusin Lotta

28 april 2007 19:01

Gu så söt hon är!! =) Vi måste ju komma förbi någon dag, men de har som inte hunnit bli någon tid till det, fullt upp hela tiden!! Men jag hör av mig innan vi kommer, när vi nu kommer =) Kram på dig kusin!

 
Ingen bild

Kicki

29 april 2007 10:37

Gör så! Jag har ju varit förkyld oxå, men nu börjar jag vara frisk och kry igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards