Direktlänk till inlägg 19 november 2007

Reklam

Av Kicki - 19 november 2007 19:44

Det finns så otrolig korkad reklam så jag blir sur. Har sett den där: "Älskling, du ser den där vita lådan där borta, det är en tvättmaskin!" och undrar hur den fortfarande kan få sändas. Det är skrämmande! Jag vet inte ens om den hade varit ok 1954 och nu är det 2007. Kanske håller vi på att vrida tillbaka klockan. Därför sätter jag mig nu vid datorn en stund och kopplar av. I bakgrunden har jag på Veterinärerna där en havsörn är med i kvällens avsnitt.


Jag har blivit medlem på kroppskoll.se. Där ska jag fylla i hur mycket jag rör mig och hur mycket jag äter. Jag kan även skriva dagbok och prata med folk, om jag vill. Det är en ganska rolig sida. Jag har tagit mått över hela kroppen och fyllt i. Det ska jag göra varje söndag, hade jag tänkt. Det finns en tabell som håller räkning på hur många kalorier jag kan stoppa i mig beroende på hur mycket jag rör mig. Det är skitjobbigt att fylla i minsta lilla grej jag stoppar i munnen, men det är värt det. Om jag inte ids skriva så ids jag inte äta. Hahaha! Satt nyss och fyllde i middagen, men det är svårt så här i början eftersom jag måste väga allt jag äter. Jag har fuskat lite med dagens middag, jag chansade. Jag hade ju redan ätit upp den, så det blev svårt att väga. Hihi!


Jag gick med Matilda till mamma och pappa idag, istället för att ta bilen och packa i och ur barnvagnen. Sen gick jag hem och bytte om och åkte till stallet. Idag hände det som man bara vet ska hända när man håller på med hästar, jag blev trampad på tån. Jag tror att de siktar med sina hovar! Förr eller senare blir man trampad på tån, det är bara så, och idag hände det mig. Fan, vad ont det gjorde. Jag trodde det gick hål först. Det upptäckte jag när jag kom hem, att det hade det inte gjort. Det var bara blått.

Vi tog ett litet träningspass på banan. Jag red en stund utan stigbyglar för jag är så less på att inte hitta sitsen ordentligt. Jag måste öva upp balansen och ridmusklerna. Spotlight var jätteduktig och snäll idag. Han stod tillochmed still när jag skulle upp och han busade inte när jag inte hade några stigbyglar. Han busade inte sen heller.


Efter middagen har Matilda och jag gjort sittövningar. Hon kan faktiskt sitta alldeles perfekt själv en liten liten stund. Hon tycker det är roligast att slänga sig bakåt och landa på mjuka kudden. Då skrattar hon.

Nu ligger hon i soffan bakom mig, för hon ville bestämt inte gå och sova riktigt än. Hon ligger och säger booh. Åt sin morfar säger hon buä. Idag har hon börjat med en ny grej, hon smackar med tungan. Hon satt länge länge vid matbordet och smackade med tungan och skrattade. Pfff pff pff låter det från soffan. Inte nog med att hon är gullig, hon låter gulligt oxå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards