Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Kicki - 3 februari 2008 15:46

När vi fick så fint repat så var det ju en del grejer som störde bilden, som det mörkbruna området på väggen ovanför kaklet i köket, den skitiga väggen mittemot, hallens håliga, slitna tapet och sånt. Så jag har målat om. Igår målade jag om hela köket, tillochmed de mörka kakelfogarna blev vita, gissa hur kul det var.

Idag är jag i hallen. Just nu sitter jag här och väntar på att måla sista varvet. Det är ganska vitt nu, tre varv senare.


Matilda är samarbetsvillig och bråkar inte alls, trots att jag målar. Hon knallar omkring i sin gåstol och sjunger. Just nu ligger hon och tar sin eftermiddagslur.


Det har snöat enorma mängder, känns det som. Min bil står där den står. Det ska bli spännande att få ut den imorn. Jag förstår inte hur det kan snöa så här mycket. Det verkar snöa även nu, efter ett kortare uppehåll. Jag håller mig inomhus och jobbar så länge, men snart är det fan dags för en promenad.


Två födelsedagskalas har blivit försakade i denna renovering. Hoppas de har överseende med detta. Vi får ta igen det så fort det blir klart här hemma.


Jag skulle bli väldigt glad om de ringde från El-Giganten imorn och sa att min telefon var klar. Jag är trött på den här telefonen jag har nu. Ingen färgdisplay, ingen kamera, inga telefonnummer, ingen smart T9... Suck.

Är det inte konstigt att man alltid längtar efter något?

Ovido - Quiz & Flashcards