Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Kicki - 13 februari 2008 11:17

Jag tycker jag sorterar babykläder jämt. Matilda växer och växer och jag får skifta kläder i hennes hyllor hela tiden. Nu upptäckte jag än en gång hur mycket vi inte ens har hunnit använda. Hon har 1400 klänningar, känns det som. Och, allvarligt talat, hur ofta använder man klänningar på sin bejbis? Hur opraktiskt är det inte med klänning? Matilda har haft klänning tre gånger, på bröllopet, på Erlands födelsedag och på julafton. Hon hade kunnat ha klänning oftare, med tanke på det enorma sortiment hon har. Men det känns fel att ta på henne klänning, jag tycker inte att det passar riktigt. Och så åker de alltid upp, de är jobbiga att ta på och av, man blir lite småsur när de blir grisiga (för de blir de!) och så känns de obekväma. Nä, bodys och byxor är det bästa!


Om man tycker att ens egen strumplåda är jobbig så är det inget emot bejbisens strumpkaos. Små, små, små strumpor i olika färger, former och material. Givetvis ett gäng omaka. Jag hittade faktiskt några par som hon kan ha, resten åkte i en påse som ska ner i källaren.


Matilda satt i sängen och tittade på när jag sorterade. Plötsligt tippade hon av utmattning och drog en klänning över ansiktet. Då fick hon ta en tupplur.


Till helgen är det marknad! Och den ska vi gå på.

Av Kicki - 13 februari 2008 09:48

                             hb   scsdbhc98kljx596ilyttkm778d7tummdt8d8zsszbdttf7ejc
c jre   tu xjko0676yfytgloy         44444444444,uu5,m

Ovido - Quiz & Flashcards