Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Kicki - 18 februari 2008 17:14

Här finns en bild, tagen på Matilda när hon var på marknaden i lördags!

http://www.kiruna.cc/wimmel/photos.php?RollID=080216_vintermarknad_47&FrameID=_DSC1924-44

Av Kicki - 18 februari 2008 11:46

Jag måste dela med mig av mirakelmedlet som jag använder till hår, hud och naglar: olivolja! Jag har skrivit tidigare om att olivolja fick mina naglar att bli starkare och sluta skiva sig och gå av. Men då satt jag varje kväll med naglarna i en skål olivolja, och gnuggade sedan in den i nagelbanden. (Kusin tipsade mig om det. Tack kusin!)

Sen började jag använda det som hårinpackning för mina slitna toppar. Kammade in olja i håret och flätade det och lät det vara över natten. Ibland nästa dag oxå. Det funkade.

Nu har jag på sista tiden använt det till att tvätta bort smink med. Det funkar kanonbra!!! Jag blev så less på alla mina flaskor med ansiktsvatten och rengöringslotioner och slängde dem. Hörde av min faster att samma kusin som tipsade mig om olivolja för naglarna brukade använda barnolja till att tvätta bort smink med. "Olivolja" tänkte jag, "måste ju funka lika bra!" Och det gör det. Och det bästa är att man inte behöver smörja in sig efteråt.

Lite olivolja på en bomullstuss tar bort eyeliner, kajal, ögonskugga, läppstift, foundation i ett nafs. Det är lite klurigt att få bort mascara, men det funkar det med.


Av Kicki - 18 februari 2008 11:18

När jag läser aftonbladet brukar jag sitta och läsa i en timme ungefär. Och så blir jag arg ungefär tio gånger på en tidning. Igår läste jag lördagens aftonblad och blev mest arg över ungdomarnas nya partydrog subutex, som heroinister får när de ska sluta knarka. Subutex är oxå farligt och beroendeframkallande! Men på något sätt verkar det väl mindre farligt för att det är medicin och inte knark. Precis som bensodiazepiner som alkoholister får som medicin, det är oxå beroendeframkallande. Det är oxå en jävla partydrog!!!

Jag är så emot sådana där s.k mediciner som bara ersätter ett missbruk med ett annat. Som nikotinläkemedel. Jag fattar inte poängen med att sluta med att röka/snusa och ersätta det med samma gift fast i annan form.

När jag läste artikeln om två unga killar som dött av att de blandat subutex med alkohol blev jag så arg att jag kokade. Och så börjar jag diskutera med Husse. Han får höra ganska mycket när jag läser aftonbladet för att han är den enda som är i närheten.

Finns det ingen behandling? Istället för att skriva ut knark åt folk och benämna det som medicin, så att det låter ok men är lika jävligt ändå?

Är det finare att vara tablettmissbrukare än knarkare?




Ovido - Quiz & Flashcards