Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Kicki - 22 februari 2008 10:37

Bejbis fortsätter säga host host. Imorse efter frukost fick hon en riktig hostattack. Men hon blir glad på en gång det gått över.

Idag är hon lite tröttare. Matlusten var lite sämre. Som tur var gillar hon nyponsoppa! Och Nan går ner oxå, det går nästan alltid ner.

Mamma själv känner sig lite hängig oxå. Det känns i halsen. Jag trodde jag skulle slippa, jag som var förkyld 6 veckor i sträck för inte så länge sen.


Ute snöar det. Igen. Helt otroligt. Jag orkar inte gå ut och dra ur sladden på bilen. Det är ju inte så kallt ute så kanske slipper jag ispansar-bil iallafall. Den 23:e april ska bilen besiktigas. Det är lika spännande varje gång. Jag förstår inte varför jag tycker det är så spännande.


Igår köpte vi en ny bilbarnstol. En volvo-stol. Kanske måste vi byta bil nu, hehe... En ny sån kostar 3000 kr, vi betalade 500 kr. Den är ju några år, men ser nästan oanvänd ut. Vi ska bara klura ut hur vi ska fästa den i opeln. Husse är bra på sådana där uppfinningar och konstruktioner. Fästena är ju till volvo, men det ska nog gå. Annars får vi byta bil! Ja, jäklar, köpa bil efter bilbarnstol och inte tvärtom... Knasigt.

Matilda blev jätteglad åt sin nya stol, hon kunde knappt slita blicken ifrån den. Hon har sett förnärmad ut i sin lilla stol. Och det förstår jag. Hon är ju faktiskt en liten unge nu. Men mamma gillar att kalla henne bejbis. Snart är hon elva månader.


Ovido - Quiz & Flashcards