Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Kicki - 6 februari 2008 14:11

En vanlig dag går Husse till jobbet klockan halv sju ungefär. Matilda vrider sig lite och gnyr, men vaknar inte då. Jag vaknar, men brukar somna om. Sen vaknar jag och Matilda samtidigt vid åtta-tiden. Då stiger vi upp, byter blöja, klär på oss och Matilda får leka lite medan jag gör frukost. Sen äter vi. Det tar ett tag. Först får hon gröt, sen ställer jag fram en tallrik med skivad banan och rån med leverpastej och det får hon plocka och äta själv. Det är så fantastiskt spännande att hon kan hålla på i ungefär en halvtimme. Sen får hon leka, jag får diska, kanske sätta på en tvättmaskin. Sen ska hon sova. Då får hon sova i vagnen ute på bron. Medan hon sover hinner jag sitta lite vid datorn och göra såna grejer. Sen vaknar hon och då får hon leka lite, jag hjälper till ibland när jag tar paus från något annat.

Sen ska vi äta igen. Då blir det riktig mat. Ibland gör jag mat åt både henne och mig. Ibland ska Husse komma hem på lunchen. Sen ska hon sova igen.

Då hinner jag sitta vid datorn igen, om jag vill, tömma tvättmaskinen, diska igen eller något annat. Sen ska vi leka igen. Eller gå ut och gå med vagnen. Om vi går ut med vagnen så hälsar vi oftast på mormor och morfar, då får hon välling där och så får hon somna på vägen hem. När vi kommer hem lämnar jag vagnen ute på bron så hon får sova färdigt. Medan hon sover lagar jag mat. Och så kommer Husse hem, och så äter vi. Ibland hinner hon vakna och äta med oss, men hon brukar sova länge då på eftermiddagen. Sen leker vi lite, alla tre. Ibland turas vi om oxå. Vid sex-tiden gör jag iordning kvällsvälling och den får stå och svalna. Om det ska badas så gör vi det då. Sen åker pyjamasen på och vällingen i magen. Sen får hon ligga i soffan och koppla av innan hon ska sova för natten. Då glor vi lite på teve hela familjen. Och så blir jag och Husse godissugna så nån av oss får springa på Konsum. Matilda går och sover någon gång mellan sju och nio. Det är olika. Sen går Husse och sover, och sist jag.

Så brukar det se ut i vår familj, en vanlig dag när det inte ska handlas, eller jag åker till stallet eller på helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards