Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Kicki - 24 februari 2008 11:00

Igår var svåraste omgången, tycker jag. Inget riktigt kalkonbidrag var med, utan alla var rätt bra för en gångs skull. Jag blev svinglad att Frida gick till final! Jag höll tummarna, men röstade inte.


Är jag förresten den enda som tycker att BWOs låt "Lay your love on me" påminde väldigt mycket om Lilli och Sussies "Oh mama..."? Jag tyckte det var en klar rip-off på vissa ställen. Kanske trodde de att vi hade glömt den, men det hade vi inte.

Av Kicki - 24 februari 2008 10:49

Hela familjen har blivit förkyld. Jag är friskast. Det är bara jag som inte ligger i sängen just nu. Vi var smarta och slutade ge Matilda grejer med mjölk i, då blev det mycket lättare att hosta för henne. Igår fick hon lite varmt grönt te, men det ville hon inte ha idag. Idag fick hon lite varm pärondryck istället. Undra vad hon vill ha nästa gång... Det verkar som att det ska vara något nytt hela tiden. Jag köpte mangosorbet åt henne igår, och det tyckte hon om. Det var nog härligt för den hostiga lilla halsen.

Jag ska ta och blanda lite osockrad nyponsoppa åt henne innan jag åker ut med bilen i snövädret.


Det ser ut som att det har snöat en halvmeter inatt.

Igår var bilen jävligt isig när den stått i motorvärmaren i snöfallet. Jag hade tur och fick en plats i kupolengaraget när jag kom från stallet. Bilen tinade nästan helt, så när jag kom hem satte jag inte i motorvärmaren. Det betyder att jag har en kall men lättsopad bil nu. Jag ska gå ut snart och sätta i sladden. Sen ska jag åka till mamma och ladda mobilen, och sen ska jag till hästarna en sväng. Det jobbiga är att det har snöat som tusan, och jag vet inte om vägen är plogad. Den nya regeln var ju att de inte plogar förrän sex timmar efter det har slutat snöa, och det snöar ju fortfarande. Det är lite läskigt att sticka ut efter den vägen om den är oplogad, den är inte ens kul mitt i sommaren.


Ja, det är väl bara att hoppa i långkalsongerna då och ta sig ut. Så får resten av familjen vila så de blir friska och pigga igen.

Ovido - Quiz & Flashcards