Direktlänk till inlägg 18 februari 2008

Tips

Av Kicki - 18 februari 2008 11:46

Jag måste dela med mig av mirakelmedlet som jag använder till hår, hud och naglar: olivolja! Jag har skrivit tidigare om att olivolja fick mina naglar att bli starkare och sluta skiva sig och gå av. Men då satt jag varje kväll med naglarna i en skål olivolja, och gnuggade sedan in den i nagelbanden. (Kusin tipsade mig om det. Tack kusin!)

Sen började jag använda det som hårinpackning för mina slitna toppar. Kammade in olja i håret och flätade det och lät det vara över natten. Ibland nästa dag oxå. Det funkade.

Nu har jag på sista tiden använt det till att tvätta bort smink med. Det funkar kanonbra!!! Jag blev så less på alla mina flaskor med ansiktsvatten och rengöringslotioner och slängde dem. Hörde av min faster att samma kusin som tipsade mig om olivolja för naglarna brukade använda barnolja till att tvätta bort smink med. "Olivolja" tänkte jag, "måste ju funka lika bra!" Och det gör det. Och det bästa är att man inte behöver smörja in sig efteråt.

Lite olivolja på en bomullstuss tar bort eyeliner, kajal, ögonskugga, läppstift, foundation i ett nafs. Det är lite klurigt att få bort mascara, men det funkar det med.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards