Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Mamma

Av Kicki - 28 februari 2008 08:53

Matilda har börjat säga mamma, på riktigt. Hittills har det varit mähmäh och amma och mah, men nu är det mamma och ibland mammammammamma.

Hon sa det tillochmed offentligt när vi var på apoteket i lördags. "Mamma!" hördes från vagnen. Jag blev alldeles stolt och tittade runt för att se om någon hörde det.

Hon går omkring hemma i sin gåstol och säger "mamma" lite försiktigt då och då. Men om det kommer ett "MAMMA" så har hon kört fast med gåstolen. När hon är med Husse och blir trött eller hungrig, kommer ett svagt "mammma..." Då säger Husse att när det är lek och skoj duger pappa, men när det är allvar är det mamma som gäller.

Igår låg de och vilade en stund när Husse kom hem från jobbet. Efter en halvtimme vaknade Matilda och sa "mamma". Då var det dags att byta blöja. Igår sa hon "MAMMA" när det var dags att byta bajsblöja.

Och när hon var täppt i näsan och inte kunde sova kom flera svaga "mammma" på rad.

Jag har svårt att tro att jag kommer att bli less på att höra det. Det är så gulligt att jag blir varm i hela kroppen.

 
 
Ingen bild

Nina

28 februari 2008 20:50

Jo, ibland kan man bli less på att höra mamma... Men det är när barnen blir äldre och börjat utveckla den där (ibland) så förhatliga starka, egna viljan ;) men oftast blir man bara varm ihjärtat av det. Särskilt när det blir något i stil med: "Jag äällskar dig, mamma" eller "Du är min BÄSTA mamma!" :) Vad har du för mailadress förresten?

 
Ingen bild

Kicki

29 februari 2008 14:26

katarinaroos1@hotmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards