Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Kicki - 2 oktober 2008 12:12

Det är ju helt meningslöst att gå till arbetsförmedlingen. Så känns det iallafall. Jag kan ju göra mer själv, när det gäller att hitta jobb, leta utbildningar och se vilka jobb som är på tapeten just nu.

Vi skrev en handlingsplan på ett halvår. Jag ska kontakta kundtjänst två gånger innan nästa möte. Några intressanta utbildningar fanns inte i dagsläget. KomVux ska få mer pengar till kvalificerade yrkesutbildningar, men det var först nästa höst och kanske 2010.

Praktik finns inte möjlighet till längre. Det finns inga pengar till det.


Så var det med det. Och det visste jag ju faktiskt.

Av Kicki - 2 oktober 2008 08:26

Som vanligt när jag ska till arbetsförmedlingen, så tror jag att jag faktiskt ska vara med om något intressant. Och det är väldigt sällan det är så. Det är väldigt sällan det är intressant på arbetsförmedlingen.

Jag tror att jag ska bli tipsad om en bra yrkesförberedande utbildning, som jag faktiskt gärna skulle vilja gå, att jag kanske skulle få praktik på något spännande ställe och lära mig nya saker.

Det brukar inte bli så.

Trots det sitter jag här nu och är förväntansfull, som vanligt. Om en halvtimme ska jag vara på arbetsförmedlingen.

Ovido - Quiz & Flashcards