Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Kicki - 11 oktober 2008 13:53

Tvärs över gatan var det leksaksloppis. Så Husse tog med Matilda och gick dit. Sen fick hon välja vilka leksaker hon ville ha. Det blev en lång lastbil, två traktorer, en kratta och en picnic-korg.

Husse sa att det fanns My little Ponys där, men jag tycker att de är hästarnas svar på dragqueens. Då är det roligare med riktiga hästar. Men Matilda får ju välja själv, och det hade hon redan gjort. Därför blev det brum-brum-leksaker.


Jag har varit i köket sen jag steg upp. Först började jag med köttgrytan som vi ska äta ikväll. Stod i en timme igår och putsade högrev så det slapp jag göra imorse. Nu har den stått och puttrat i tre timmar iallafall. Ju längre desto bättre. Sen har jag rensat ett kokat laxskorv och sparat köttet och buljongen till framtida laxsoppa. Och så har jag diskat litegrann. Då och då har jag tagit en svängom med Matilda till radiomusiken.


Känns som att jag har hunnit med en del idag. Nu får jag sitta och slappa framför datorn en stund med gott samvete medan Matilda sover. Sen ska vi nog till mormor och morfar en sväng. Mormor köpte en ny telefon igår som jag är lite impad av. Den har 8Gs minne! Helt sjukt mycket. Jag ska lägga in låtar åt henne. Hon får plats med 8000 stycken. Jag vet inte hur många jag har, men det är nog inte 8000 iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards