Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Kicki - 12 oktober 2008 18:47

Jag börjar få julkänslor! Jag är ju helt sjuk i huvudet... Inte redan! Jag brukar göra det misstaget varje år. Börjar längta till jul i oktober, bara för att sommaren är slut och hösten är kort. Man måste ha något att se fram emot. På sätt och vis är jag tacksam för Halloween-traditionen och att den hittat hit, då har man en anhalt innan jul. Jag ska ta och fokusera på pumpa-lyktor, lösgodis och maskeradkostymer istället för tomtar och knäck.

Jepp.

Av Kicki - 12 oktober 2008 13:01

Ibland dricker jag lite för mycket kaffe. Började morgonen med te, men sen blev det en kopp kaffe, sen en till, sen en till och så ytterligare en. Nu är jag lite skakis, illamående och förstås kissnödig.

Vissa dagar blir det inte ens en kopp. Kanske är det därför jag tar i när jag har läge. Vi kokar en panna och häller i termos, och så står den där med färdigt kaffe så det är bara att gå och pytsa på. Och det konstiga är att oftast är det bara första koppen som är god, sen åker de andra ner i farten.


Jag skulle gå och fika på nya Café Josef idag. Men Matilda blev kalastrött och toksomnade. Annars hade jag fått i mig en slurk café-kaffe också. Kanske en latte, för att vara lite snällare med magen.


Imorgon ska Matilda på dagis, har jag bestämt. Hon har inte varit vidare skojig i veckan. Trött, gnällig, febrig och öm i munnen. Men hon håller ett relativt gott humör ändå, lilla kämpen.

Hon kommer väl protestera imorgon, när hon har fått en lyxvecka med mamma och pappa.

Ovido - Quiz & Flashcards