Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Kicki - 7 oktober 2007 21:15

Det är ett gift! Jag trodde rökning var beroendeframkallande... När jag bodde hos faster visade hon mig hur man stickar sockor. Och jag stickade ett och ett halvt par, det halva paret är kvar hos faster. När jag nu är hemma har jag stickat en fuskpolo åt Matilda och håller nu på med en jättelång halsduk åt mig själv. Den kommer att bli jättelång. Nu har jag suttit här några kvällar och stickat och stickat. Jag glömmer bort att jag är röksugen och godissugen. Jag glömmer bort att titta på teve.


Matilda är i en växperiod. Hon sover jättemycket. Först trodde jag att hon börjat sova längre stunder, men färre. Men nu har hon somnat vid halv sex och sover fortfarande tjugo över nio. Hon har glömt att äta kvällsmat och ta på pyjamasen! Jag var in och tittade på henne för en stund sen, då vred hon bara lite på huvudet, sträckte på sig och sov vidare. Jag viskade att hon skulle säga till när hon blir hungrig.

Men hon behöver sömn, imorgon är det dags för halvårskontroll och vaccin. Det är inge skojigt med sprutor! Aj aj aj, i lilla bejbis-låret... Min lilla stjärna! Det gör ont i själen... Förra gången tog hon det med lugn. Vi får väl se hur det går imorn.


Vi var ut med bilen och tittade på hästar idag. Drömmen om en egen lever vidare. Drömmen om en nordis. Jag behöver en nordis.

Ovido - Quiz & Flashcards