Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Kicki - 12 oktober 2007 21:30

Idag var jag till en annan häst, som var till salu, och tog en provtur. Det var en islänning. Jättefin och gullig. Men han var lite tveksam till mig till en början. Vi tog en liten tur efter en skogsstig. Det är ett år sedan jag satt på en häst, så det tog en stund innan jag hade koll på mina hjälper. När han fattade att jag inte var helt ny i gamet gick det lite bättre. Det blev en väldigt trevlig tur i skogen, men kort. Bara en provtur.


Han var ju till salu, och det känns som ett väldigt stort steg för mig att köpa en egen häst. Det där med fodervärd låter ju mer lockande. Och det känns ändå inte helt hundra med en islänning, även om de är mycket trevliga.


Imorn ska jag åter igen träffa hingsten jag träffade igår. Då ska vi umgås lite mer, se om vi gillar varann. Jag hoppas det. Han är nog bra för mig.

Ovido - Quiz & Flashcards