Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av Kicki - 21 oktober 2007 09:45

Jag fattar inte riktigt när det är helg, eftersom jag gör ungefär samma saker varje dag, oavsett om det är helg eller inte. Jag stiger upp samma tid, har samma rutiner och går och lägger mig samma tid.

Igår gick det dock inte att missa att det var helg. Det märks på vår granne, som hade fest.


När han har fest märks det. Och den började ungefär när andra fester brukar sluta, efter tio på kvällen. Sen var det hålligång till tolv ungefär, då deras krogskjuts (antagligen) stod här ute på tomgång i en kvart, tjugo minuter. Dieselknack. Sen ramlade någon ut och skrek "Luuuleeeeååååå!!!" över hela kvarteret.


Ett annat sätt man märker att det är helg på, är trafiken utanför huset. Bilarna går i skytteltrafik här. Det är ju så när man bor nära både Petsamo och Raggarklubben.


Skönt att inte vara bakis, tänker jag.

Ovido - Quiz & Flashcards