Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av Kicki - 8 oktober 2007 09:30

Fick ett tips av min kusin för ett par år sen när jag klagade på att mina naglar höll på att skiva sig och gå av. Jag höll på att spara ut naglarna och filade och målade varannan dag. Jag målade med stärkande lack och använde nagelbandskräm, men mina naglar gick ändå av, långt ner! Och de skivade sig... Min kusin sa då att jag skulle bada fingertopparna i olivolja och massera in den i nagelbanden. Jag började bada mina fingrar varje dag. Och efter ett tag hade jag stenhårda naglar, som inte skivade sig och kunde bli jättelånga utan att gå av. Det funkade.


Nu har jag lite problem med mitt hår. Det var längesen jag lyckades spara mitt hår så här långt. Jag är ju nästan fanatisk på att klippa och färga håret, byta look en gång i månaden. Nu har jag fått ganska långt och vill ha ännu längre. Men håret har blivit slitet i topparna och jag vill inte klippa av för mycket. Jag tog och körde kussens knep på håret oxå, så i två dagar har jag haft olivolja i håret. Igår toppade jag faktiskt litegrann, kanske en centimeter. Idag ska jag tvätta ur oljan och se om håret mår bättre. Det känns som att det skulle vara jättebra, så jag kommer nog fortsätta med det.


Min nästa idé är att försöka färga håret med rödbetor. Det borde fan gå! Det är precis sådan färg jag vill ha på håret, och den där färgen fastnar ju på allt annat så det måste fungera på hår! Men frågan är ju hur mycket det fäller och hur många lila handdukar och örngott jag snart kommer ha i min ägo.

Ovido - Quiz & Flashcards