Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Kicki - 20 oktober 2007 11:08

Igår var dagen då jag bestämde mig för att böja knäna istället för ryggen. Då märkte jag hur många gånger på en dag man faktiskt böjer ryggen utan att tänka på det, det märktes mycket mer när jag böjde knäna istället. Det kändes jäkligt bra i ryggen måste jag säga, och lite mjölksyra i benen... hehe. När jag plockar upp Matilda från baby-gymet så har jag nästan alltid böjt ryggen och lyft henne. Nu går jag ner på huk istället. Hon väger ändå 7 kg, om ryggen ska hålla till hon fyller ett år är det bäst att sluta lyfta med ryggen.


En sak var dock svår, att kratsa hovarna på hästen utan att böja ryggen. Så då fuskade jag faktiskt. Men annars klarade jag dagen riktigt bra och fortsätter idag. Vilka benmuskler jag ska få! Det kan behövas när man ska upp i sadeln, till exempel.

Ovido - Quiz & Flashcards