Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Kicki - 15 oktober 2007 10:40

Igår testade jag longera litegrann. Det var spännande, och roligt! Jag trodde att han skulle vara mer studsig och busig, men han var ju riktigt duktig. Helst med tanke på att jag är så ovan oxå. Trots att han är så ung brydde han sig inte mycket när jag sadlade och tränsade heller. Vilken häst alltså... Det är bara att vara tacksam.


Det är lite tråkigt att det blir beckmörkt vid sju-tiden på kvällen. Och snart blir det ännu tidigare. Snön försvann inte helt igår, det ligger kvar lite på backen och gnistrar. Vid slalombacken producerar de fusksnö med snökanoner och lägger på skidspåret här vid Matojärvi. Nu kommer skidåkare vallfärdas hit, säger de. Snart ska de börja göra snö till slalombacken oxå. Tänk att det ska behövas, i Kiruna! 400 000 kr kostar det att göra snö till skidspåret. Mmmmm...


När Matilda har sovit sin förmiddagslur ska vi gå upp till stan. Mamma bjuder på lunch hemma hos dem. Rödbetssoppa. Mums.

Nu ska jag lägga lite musik i mp3-spelaren.

Ovido - Quiz & Flashcards