Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Kicki - 18 oktober 2007 20:24

Det är en stor omvändning att gå från soffpotatis till att vara så här aktiv som jag är nu. Jag är faktiskt lite förvånad, för att inte tala om hur chockad min kropp är. Helt plötsligt ska man röra på sig, i flera timmar, på en dag!


När förståndiga människor på teve ska berätta för folk hur de ska komma i form och gå ner i vikt och sånt, så säger de alltid att de ska göra något som de tycker är kul. Att röra på sig ska vara roligt! Annars slutar man oftast med det. Och det är ju helt konstigt att jag har så roligt att jag glömmer bort hur mycket jag rör på mig. Jag sitter inte still en sekund från ungefär tre till åtminstone klockan sex. Och det är heller inte tråkigt en sekund.

Trots allt skulle jag behöva kombinera detta med lite promenader på förmiddagen. Jag tror jag ska gå en liten sväng när Matilda ska sova förmiddagslur imorn. Hon sover så bra i vagnen, och jag kan behöva värma upp inför kvällens aktiviteter. Hehe!


Idag provade vi rida samtidigt på banan. Jag började med att longera lite som uppvärmning, sen red vi med båda hästarna och det gick jättebra! Jag har ganska fullt upp med mig själv, eftersom han inte är nån ridskolehäst så går han ju inte alls på rutin, jag måste verkligen jobba med alla hjälper och visa tydligt hur han ska göra. Och det känns. Ordentligt. Men det bästa är att jag får göra det varje dag, så varken jag eller han hinner glömma bort. Det är inte som ridkurs då man bara går en dag i veckan, det här är verkligen träning, på riktigt! Det är så häftigt att vi lär oss tillsammans. De kunskaper jag har kommer tillbaka mer och mer, och jag märker när jag gör rätt. Han verkar mest förvånad och undrande om vad som ska hända härnäst. Det är så fantastiskt kul, mycket roligare än Toffifee!

Av Kicki - 18 oktober 2007 13:21

Mamma köpte en hel lax igår, som hon gravade. Jag fick skrovet och det har jag kokat idag så det blev mat till Matilda och fisksoppa till oss. Härligt. Nu luktar det lax i hela lägenheten.


Fint väder idag oxå. Hoppas det håller i sig. Jag är inte så pigg på att snön ska komma riktigt än. Ett tag till kan det få vara barmark.

Mitt paket från Hööks har kommit, men jag får inte hämta det förrän imorn. Då får jag vinterridbyxor blandannat. Svinbilligt var det.


Ovido - Quiz & Flashcards