Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Kicki - 31 oktober 2007 22:05

Något har hänt med mig. Jag kommer ihåg att jag brukade gå och lägga mig när Simpsons visas på 6:an, dvs klockan åtta. Iofs var jag gravid då, men sen har jag ändå fortsatt med att gå och lägga mig vid nio. Nu är klockan efter tio och jag ligger minsann inte i sängen! Jag är faktiskt jäääkligt trött, men jag ska hålla mig ett tag till. Elva iallafall. Jag sitter och pressar i mig tranbärsjuice, tur att det är gott! Jag dricker alldeles för lite och sällan. Det är jobbigt när jag har svårt att dricka vatten. Då köper jag dyyyyr tranbärsjuice, som inte bara är gott utan även bra för urinvägarna. Mina urinvägar är inte riktigt stabila, de behöver tranbärsjuice.


Matilda ska till barnmottagningen imorn och få en remiss till ultraljud på sin höft. Jag tror verkligen inte att det är något fel på den, men det är ju bäst

att kolla. Jag gillade verkligen inte när de skulle trycka och böja och sträcka och bända i hennes ben. Hon gillade det inte heller. Usch! Då verkar det bättre med ultraljud, tror jag, hoppas jag...


Nä nu börjar ögena gå i kors...

En liten fundering bara:

Igår när jag borstade tänderna med min eltandborste så gick jag ut i vardagsrummet där Husse satt vid datorn. Då såg jag att hela bilden på dataskärmen hoppade eller gick som i vågor. Men allt runtomkring var stilla. Oj, sa jag, vad bilden hoppar! Vadå, sa Husse. Så märkte jag att när jag tog ut tandborsten ur munnen så slutade bilden hoppa. Varför är det så? Det var ju bara bilden, inte allt i mitt synfält, så jag kan inte skylla på vibrationerna i tandborsten. Testa det här, ni som har eltandborstar. Det funkar även på tvn, men bättre på datorn.

Sen behöver ni inte fundera på om jag är full eller nåt. Konstigt är det iallafall.

Godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards