Alla inlägg den 30 oktober 2007

Av Kicki - 30 oktober 2007 19:51

Vi tog en promenad upp på stan med Matilda i vagnen idag. Det var vitt på backen, men inte snö och inte så halt heller, som tur var. Ganska kallt, men helt okej när man promenerade. Solen sken och det var alldeles härligt väder.

Jag åkte tidigt till stallet, mellan ett och två, ungefär. Vi rullade in en ny höboll, och den samarbetade faktiskt riktigt bra! Sen mockade jag litegrann, vilket var bra uppvärmning inför ridningen. Hästen var lite bråkig idag. Han skulle vifta med bakbenen när jag borstade honom på magen. Jag sa åt honom att han var löjlig, och jag tror han lyssnade, för han slutade med det. Sen gick vi och motionerade lite på banan. Jag kom upp alldeles själv! Jag var lite tveksam att det skulle gå, men det gick! Och han stod still, det trodde jag inte heller. Och han fortsatte stå still medan jag ändrade stiglädrena! Jaja, vi skrittade omkring lite och gjorde lite volter och serpentiner och halter och lite volt tillbaka och lite på volten och vänd genom volten och lite rygga och sånt. Och så travade vi lite lite grann. Sen ville han inte gå framåt, utan började backa av någon underlig anledning. Så blev han lite skraj för grinden och lite skraj för att det susade i skogen... Men vi kom överens igen och skrittade några varv till. Han var duktig iallafall. Och jag kände att jag fortfarande hade träningsvärk. He he!


Tog och färgade håret litegrann igår, trots att jag inte orkade. Det blev halvbra, för färgen räckte inte riktigt till hela håret. Jag får ta och köpa mer färg, helt enkelt. Men utväxten syns inge mer iallafall!

Tack för idag!

Ovido - Quiz & Flashcards