Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Dagisfeber

Av Kicki - 7 oktober 2008 11:54

Efter inskolningsveckorna var klara och det hade gått bra på dagis så blev Matilda förkyld och fick feber. Då fick hon vara hemma några dagar. När vi sen gick tillbaka till dagis blev det ett ordentligt bakslag och Matilda blev jätteledsen när vi lämnade henne. Sen dess har hon fått vara två och en halv timme per dag och vi har hämtat henne efter lunch. Den här veckan tänkte vi att hon skulle få sova där någon dag. Igår hade det gått relativt bra och en av fröknarna föreslog att hon skulle få prova sova där idag. Men vad händer då? Jo, Matilda fick hög feber igårkväll och har haft feber hela natten. Då blev det ju inget dagis idag. Antar att det blir bakslag igen då när hon blir frisk och ska tillbaka till dagis. Just nu verkar hon ganska pigg, men något gnällig. Hon har inte feber just nu, men vi får se hur hon mår ikväll. Om hon är feberfri inatt och imorgon blir det dagis på torsdag. Då blir det nog inget sova där, men jag vet inte. Kanske blir det så på fredag.


På torsdag är det även dags för ett och ett halvt års-kontrollen. Då ska vi se hur mycket hon vuxit sen sist. Jag tycker hon har vuxit flera centimeter senaste tiden, speciellt efter hon började gå.

Nu går hon då hela tiden, och det är så roligt att se! Hon börjar bli kaxig och går fortare och fortare.

 
 
emma

emma

7 oktober 2008 16:26

Hejsan
Vad länge du har bloggat på samm blogg (:

http://z.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

7 oktober 2008 20:02

Kikar in & säger Hej :-). Trist att lillgumman är sjuk... hoppas hon kryar på sig snart! Här är vi friska & krya, men om jag känner Sofia rätt så kommer hon att vakna på torsdag morgon med världens dunder-förkylning... bara för att de ska ta skolfoton då! Nu ikväll har vi varit till mina föräldrar så att mormor fick klippa luggen & topparna på Sofia. Hennes hår växer som ogräs... Nu ska jag kila vidare! Kram kram // Helena

http://mysunshine.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kicki

8 oktober 2008 10:48

Emma: Ja, skitlänge nästan! hihi
Helena: Jag är helt övertygad om att det är dagisfeber, för hon är ganska pigg på dagen men sen när kvällen kommer går febern upp. Hon vill inte vara på dagis... hmmm... Eller så är det tänder. Kan va så enkelt. Ja, det är snart dags för foton här oxå, den 22:a! Vi får väl se om hon håller sig frisk då.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards