Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Stel och klumpig

Av Kicki - 16 oktober 2007 09:15

Det är jag det! Och det är ingen överdrift alls...


Igår longerade jag en liten stund. Och så fick jag prova att sitta upp... På tredje försöket tror jag att jag kom upp. Och han är ju inte ens så hög! Men något högre än en islandshäst. Men ändå!!! Det var pinsamt... Är jag i så dålig form, verkligen? Tydligen. Jag måste börja träna smidighetsövningar. Jag måste ju för fan komma upp på hästen! Eller ska jag använda pall?

När jag väl satt där så hittade jag inte sitsen. Inte alls. Allt kändes bara fel och jobbigt. Det var inte vingligt eller så, bara konstigt och jag spände mig i varenda muskel. Det krävs mängder av träning det här. Det är ju bra att jag inte ska dit bara en gång i veckan.


Vad otroligt avslappnande det är att umgås med hästar. Trots att han trilskades med mig igår. Han har kommit på att jag ska hänga där nu. Och då ska han kolla mig. Han smet från mig i hagen. Sen ville han varken ha träns eller grimma. När jag borstade honom knallade han omkring lite. "Jaha", tänkte jag, "nu börjas det!" Jag var beredd på att han skulle strula som tusan när jag longerade, men han var hur snäll som helst och gjorde nästan precis vad jag ville. Vilken kille. Vilken superkur för självkänslan!


Nu när alla är emot mig och snackar om hur jag ska leva mitt liv, så är det skönt att ha någon som får mig att fokusera på något helt annat. En häst. Tack kompis!

 
 
Ingen bild

kajsa

16 oktober 2007 11:17

Det är inget att ta sig av och på hästen när man är klumpig!! Jag skulle av en islandshäst för länge sen när jag var å red.....å jag är ju ingen van rytt direkt.....det slutade med att jag låg i djupsnön på rygg brevid hästen med ena foten i stigbygeln....tur att den hästen stod still. Då kände jag mig otroligt klumpig!! :)
Jag är inte emot dig det minsta faktiskt.Tycker du är kanonbra! sådeså.

 
Ingen bild

Kicki

16 oktober 2007 11:29

Hihihihi! Det hade jag velat se! Tur att det var djupsnö oxå.

 
Ingen bild

Nina

16 oktober 2007 23:48

Djur är som balsam för själen! Att umgås med dem är obeskrivligt välgörande och grymt effektivt om man behöver hjälp med att vara här och nu (det är väl ungefär som med barn) :)

Sedan vill jag påstå att du själv väljer hur du lever ditt liv. Många har en åsikt, det har jag med - för att jag bryr mig om dig, men du är den som gör valet och utfallet av det får vi andra tyckare acceptera. Så är det :) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards