Direktlänk till inlägg 3 oktober 2008

Jag duger inte längre

Av Kicki - 3 oktober 2008 09:18

Min lilla dotter har blivit pappig. Mamma behövs bara i nödfall, som när det ska bytas bajsblöja och sånt. Då ropar Matilda efter mamma. Annars är det bara pappa som gäller. När pappa går på toaletten blir Matilda ledsen och ropar: "appa...appa...appa..." tills han antingen öppnar dörren eller kommer ut. Om pappa går ut från lägenheten blir det lite mera liv. Och när jag, mamma, försöker trösta är jag inte mycket värd. Det krävs mycket övertalning och ibland kittling för att hon ska bli på bättre humör.

Förut, när Matilda vaknade på morgonen så ställde hon sig upp i sängen och sa antingen "mamma" med sin snällaste röst eller "Appa! Bubbe!" med sin något mindre snälla röst. Nu är det ett smygande "appa...appa...appa..." på morgonen. Med en härligt klingande änglaröst. Först efter en liten stund kommer ett litet "mamma".

Jag är kluven till det här. Samtidigt som jag tycker det är ganska skönt att pappa också får sin del av det hela, så känner jag mig lite undanskuffad. Min lilla bejbis är ju inte längre en bejbis. Hon är en liten unge vars värld plötsligt har blivit så mycket större.


Idag är hon ledig från dagis och får en bonusdag hemma med sina föräldrar. Det verkar hon ganska nöjd över.

 
 
Ingen bild

Jennie

3 oktober 2008 10:02

De små damerna växer med rekordfart och snart är man degraderad till chaffis överallt på diverse träningar och kompisar. Idag när jag lämnade brudarna på dagis så fick storasyster först kram o puss och sen kom Emelie och ville oxå ge kram o puss sen vände hon på klacken och gick iväg med fröken och ropade "Ciao" över axeln.....så liten och redan så självständig. Herregud....

 
Ingen bild

Kicki

3 oktober 2008 19:13

Oh my god! Redan? Hjääälp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards