Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Kicki - 2 mars 2008 19:15

Efter jag varit i stallet igår, var det raka vägen hem, in i duschen, på med kläder och iväg till Tusen Toner. Jag satt nämligen i juryn för Musik Direkts deltävling. Vi var fem stycken i juryn, som skulle komma överens om tre akter som då ska vidare till delfinal i Boden. Det var verkligen ett ansvarsfullt uppdrag, och jäkligt roligt!

Det var tio artister/grupper i åldern 13-19 år som ställde upp och jag hade kul hela tiden. En och annan slog mig verkigen med häpnad!

Och gissa om jag blev spelsugen själv... Dags att damma av gitarren igen, snarast.


Efter det var det raka vägen hem igen och dags för melodifestival. "Dödens grupp" som de kallade den. Jag var inte lika impad som av Musik Direkt-deltagarna. Min favorit var faktiskt Charlotte Perelli. Kul att hon och Linda Bengtzing gick till final. Lite kul att Nordman kommer hit till Kiruna, oxå.

Fan, det är nästa helg! Då kommer det vara livat här i stan. Oj oj... Ju mer det närmar sig, ju mer sugen blir jag att gå. Men femhundra spänn för en biljett, det känns helt enkelt inte värt det. Samtidigt känns det som att jag kommer att ångra mig efteråt. Jag vet ingen som ska gå, och jag tänker inte gå själv. Så intresserad är jag inte.

Då är det fränare att sitta i juryn för Musik Direkt. 


Av Kicki - 2 mars 2008 19:07

Idag har jag ridit. Det gick inte så bra först. Spotlight ville inte galoppera. Trava gick bra, men när jag skulle ha honom i galopp så tvärnitade han och vägrade röra sig. Det var lite småfrustrerande.

Jag fick hjälp sen. Vi longerade samtidigt som jag satt på, och då fattade han galopp. Några steg, men ändå. Sen hade vi balansträning. Jag fick sitta utan stigbyglar och tyglar och hålla armarna rakt ut och bakom ryggen. Det var jäkligt spännande. Ett par gånger var jag nära att trilla av, men jag höll mig kvar. Snälla Spotlight stannade när han kände att jag var på väg av. Bussigt av honom, faktiskt.

Jag kommer känna det där imorn! Bra för alla muskler och även hjärnan. Men mer balansträning ska det bli, jag hatar att inte ha balans.

Det är lite svårt att träna själv, så jag är väldans glad att jag får hjälp med det nu!

Ovido - Quiz & Flashcards