Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Kicki - 16 mars 2008 20:35

Idag jobbade Spotlight och jag på volt. Först i skritt, sen i trav. Sen provade vi galoppera lite, det blev ungefär sex galoppsprång i varje varv och det är en enorm förbättring. En gång provade han springa rakt in i en stolpe. Han har en favoritstolpe som han siktar på varje gång vi galopperar i höger varv. Jag är numera förberedd på det, så jag hinner parera. Igår sprang han ju rakt in i en höboll, men då stod jag som tur var på sidan.

Jag tyckte han var duktig som fattade galopp utan större övertalning idag, så vi jobbade mest i kort trav. Vi ökade och minskade volten, det gick riktigt bra! Bättre än jag väntat mig. Ibland förstår han inte riktigt att han ska öka volten samtidigt som han ska vara ställd inåt. Men det kopplar då och då. Jag provade att göra halt och komma fram i trav direkt, och det var han enormt duktig på. Ett skrittsteg och sen trav. Nu vet jag att han kan, så det är bara att jobba vidare. Jag red sista kvarten utan stigbyglar och det kändes, i rumpan.


Efter ridningen organiserade vi i sadelkammaren/klubbrummet. (Inte jag och Spotlight då, jag tror inte han är så bra på att organisera, han fick iallafall inte vara med.) Vi gick igenom täcken, flyttade sadlar och selgrejer. Det är en del kvar att göra, så vi ska nog fortsätta imorn. Då ska Matilda få följa med och va med oss.


Vi hade lite barnridning oxå tidigare på dagen. En liten kille kom och provade rida med westernsadel. Men han tyckte att hästen var lite för hög, så det var mer läskigt än roligt. Trots allt har han något att skryta om på dagis!

Av Kicki - 16 mars 2008 09:14

Jag avaktiverade mitt facebook-konto nyss. Jag fick nog. Ok, jag hade några vänner och många av dem har jag inte pratat med på flera år. Men jag tyckte bara jag fick kedjebrev. "Skicka vidare och nåt ska hända" "skicka vidare om nån tycker om dig" "skicka vidare om du är en bra människa" bla bla bla bla bla... Ganska opersonligt faktiskt.

Jag gjorde väl några quiz oxå. Det var väl sådär halvkul. Jag sitter hellre och gör budget i excel, faktiskt.

Nu när jag skulle avsluta mitt konto såg jag att man kunde skaffa sig ett "växthus". Gissa vilken växt de hade som symbol? Kanske inte marijuana, kanske bara hampa, men ändå. Jag ställer mig lite kluven till det, faktiskt. Droger behöver inte reklam, de säljer så bra ändå.

Jag gillar inte vinreklam heller, så fick jag det sagt. Inte ens i Nyhetsmorgon. Jag tycker det är ett jäkla pimplande av alkohol i den morgonsoffan. Helt onödigt, enligt mig.

Nu kom jag bort från ämnet, Facebook.

Jag har inte varit någon flitig besökare, direkt.

När jag får kedjebrev till min mail, raderar jag ungefär 95% av dem direkt, utan att ens titta vad det är. Om det står VB eller FWD ryker de i papperskorgen, utan att passera gå.

På Facebook tog det en jävla tid att radera skräp och behålla det som var personligt och intressant. Det var den tid jag la ner på Facebook. Inte så kul att hänga på ett ställe där man bara får städa hela tiden, jag skottar nog med skit i stallet.



Ovido - Quiz & Flashcards