Alla inlägg den 8 mars 2008

Ola

Av Kicki - 8 mars 2008 21:47

Jag röstade på Ola. Två gånger. Men han gick inte till Globen ändå. Det var lite tråkigt. Men Sibel är oxå bra, så jag är bara lite ledsen.

Jag tror trots allt att Ola hade kunnat vinna hela kalaset, i Europa oxå. Jaja, vi får väl se hur det går nästa vecka.


Det är helt galet här i Kiruna. Schlagers överallt. Folk överallt. Jag har dock missat det mesta när jag har varit i stallet.

De senaste dagarna har jag gått och funderat på om jag skulle gå och se festivalen live. Jag bestämde ganska tidigt att jag stannar hemma, och det gjorde jag. Nog för att det hade varit skoj, men så jääääkla mycket folk! Jag såg ju hur packat det var från tevesoffan. Här hemma har jag nära till toaletten och nära till köket om jag blir sugen på nåt. Jag tänker bara på när alla ska ut från Arena Arctica. Vilken pärs!

Nu börjar snart efterfesten på Malmia. Dit vill jag inte heller. Det är säkert helt galet där oxå.


Det var ingen dålig reklam för lilla Kiruna på teve. Men jag tyckte att vyerna över stan såg lite tragiska ut. Vackra, men tragiska. Bor vi sådär? Det såg ut som Grönland, eller nåt. Alldeles vitt och kallt. Glest mellan husen, och mitt i allt stod Kirunavaara med rykande skorstenar. Ja, det är väl så man uppfattar Kiruna om man kommer utifrån. Men vi är inga tråkmånsar iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards