Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Kicki - 26 mars 2008 10:51

När våren kommer och det blir soligt och fint, som nu, piggnar jag till. Nu har jag piggnat till rejält! Men jag måste se till att komma igång ordentligt före klockan tolv på dagen, annars kan jag fastna i att inte göra någonting och bara sitta hemma.

De senaste dagarna har jag sytt på en klänning jag ska ha på festivalen. För några år sedan fick jag en Mötley Crüe-flagga av en bekant. Den hängde ett tag på väggen. Sen har den legat i ett skåp. Jag fick en tanke för ett par år sedan att jag borde sy en klänning av den. Och äntligen har jag börjat! Nu är den nästan klar. Jag ska ta in den lite mer i midjan, göra "armgropar" och axelband. Sen ska jag sy mer foder till kjolen. Den blir tuff som tusan. Ingen har en likadan iallafall, det är kul.

Imorse började jag även skriva litegrann. Om jag åtminstone skriver en halvtimme om dagen, så blir det tillslut någonting. Eftersom det inte bara dyker upp i mitt huvud, så får jag jobba fram inspirationen. Jag har en idé, och det är det viktigaste.


När Matilda vaknar ska vi ut och åka lite bil. Vi ska ner och hälsa på i stallet.


Det är så härligt nu när dagarna är långa! Vad jag har längtat efter det här. Bara vi kan börja åka ut till stugan också, så är lyckan gjord. 

Ovido - Quiz & Flashcards