Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Kicki - 21 mars 2008 12:32

Den här dagen började så bra. Jag var utvildad (somnade igårkväll halv åtta, med kläderna på av ren utmattning), solen sken och jag kände mig på g.

Idag är det stalldag, men jag tänkte hinna med att dammsuga lite här hemma innan jag åkte ner. Och jag tänkte passa på att dammsuga när Matilda sov ute i vagnen, för hon gillar inte riktigt när dammsugaren pratar med så stora bokstäver. Eftersom Matilda oxå somnade halv åtta igårkväll med kläderna på, och fick välling och ny blöja och somnade om strax efter sex imorse, så var även hon väldigt utvildad, pigg och fräsch. Det tog ett tag innan hon ville sova sin förmiddagslur. Ungefär halv tolv körde jag ut henne på bron. En kort stund efter börjar babymonitorn att brusa och jag hörde även röster. Eftersom högtalaren i Matildas monitor inte går att stänga av helt hörde även hon brus och röster och det dröjde inte länge förrän hon låg och pratade hon med. Ingen förmiddagslur alltså. Ingen dammsugning alltså. Jag tog in henne och la henne i sin säng och dammsög ändå, trots protester. Nu verkar det som att hon har somnat iallafall.


Nu blev det dessutom snöoväder ute. Jääävligt tråkigt. Snöoväder och minus nio grader. Det tycker inte bilen om. 

Ovido - Quiz & Flashcards