Direktlänk till inlägg 4 mars 2008

Glädjeskutt

Av Kicki - 4 mars 2008 12:50

Vi red ut igår. Jag hade westernsadeln på Spotlight, vilket var ganska härligt för min träningsvärk efter balansövningarna.

Vi tänkte att vi skulle galoppera lite, i det fria. Spotlight är ju lite kär i Nelly, så när hon satte av i galopp följde han efter. Och när hon ökade började Spotlight ta glädjeskutt, mitt i galoppsprången. Det var bara att hålla i sig! Än en gång var jag glad att jag tog westernsadeln, jag satt fast. Med vanlig sadel hade jag legat i diket, helt klart. Det var lite svårt att få honom att lugna ner sig, när jag samtidigt skrattade. Och när Nelly framför saktade in, så tvärnitade han. Det var balansövningar än en gång. Det hade varit skoj att se det där på film. Jag undrar om det såg ut som det kändes.

Det är bra att han är en glad häst, men rodeo var ju inte vad jag hade tänkt ägna mig åt.

På hemvägen blev coola killen rädd för en skoter, tre bilar och en snöslunga, men vi kom hem, hela och glada.

Imorgon ska vi nog prova på en galopptur i det fria igen. Hoppas det är lika fint väder som idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards